Zang

Bij deze opdracht zal je in verschillende niveaus nummers kunnen gaan uitvoeren. Je mag zelf nummers kiezen welke je graag zou behandelen. Er zal wel echter wel een karaokeversie beschikbaar van moeten zijn en let er op dat de nummers bij de stem passen. Er zal bij de lage niveau's niet worden beoordeeld op hoe mooi je zingt, maar er zal wel gekeken worden naar bijvoorbeeld inleving, ritme, houding, inzet, enz. Naarmate het niveau stijgt zal er ook op een hoger niveau beoordeld worden.

niveau 1: Je kan een simpel nummer uitvoeren met een klein bereik. De uitvoering is voor alleen de docent.

niveau 2: Je kan een tweede simpel nummer uitvoeren met een klein bereik. De uitvoering is voor de docent en minimaal 2 vrienden en/of klasgenoten.

niveau 3: Je kan uit het hoofd een derde simpel nummer uitvoeren met een redelijk bereik. De uitvoering is voor de docent en minimaal 2 vrienden en/of klasgenoten.

niveau 4: Je kan uit het hoofd een vierde simpel nummer uitvoeren met een redelijk bereik. De uitvoering is voor de docent en minimaal 4 vrienden en/of klasgenoten.

niveau 5: Je kan uit het hoofd een vijfde nummer uitvoeren met een redelijk bereik in een andere taal dan Nederlands of Engels. De uitvoering is voor de docent en minimaal 4 vrienden en/of klasgenoten.

niveau 6: Je kan uit het hoofd een zesde nummer uitvoeren in het genre jazz. De uitvoering is voor de docent en minimaal 4 vrienden en/of klasgenoten.

niveau 7: Je kan uit het hoofd een zevende nummer uitvoeren. De uitvoering is voor de docent en de hele klas. Er wordt een nadruk gelegd op de inleving (verhaal vertellen) van het lied. 

niveau 8: Je kan uit het hoofd een achtste nummer uitvoeren in een taal anders dan Nederlands of Engels. Je onderzoekt waar de tekst overgaat en probeert dit verhaal over te brengen.

niveau 9:  Je kan uit het hoofd een negende nummer uitvoeren in het thema musical. Er wordt een nadruk gelegd op de inleving (verhaal vertellen) van het lied. De uitvoering is voor de docent en de hele klas.

niveau 10:  Je kan uit het hoofd een tiende nummer uitvoeren. Er wordt een nadruk gelegd op de inleving (verhaal vertellen) van het lied en het enthousiasmeren van de klas. Het gaat hierbij dus echt om performen. De uitvoering is voor de docent en de hele klas.